SEO (Søgemaskineoptimering)

Søgemaskineoptimering

Søgemaskineoptimering af en hjemmeside, så den skaber synlighed på Internettet – er afgørende for, om du bliver set og hørt i den udstrækning du ønsker. Der findes ubeskrivelig mange såkaldte eksperter på dette område og måske er det blevet for nemt, at kalde sig for ekspert over noget, som de fleste mennesker ikke forstår ret meget af.
Den bedste måde du kan finde frem til en såkaldt ekspert, må være gennem det arbejde der kan fremvises og de resultater der er fulgt med, samt kundernes referencer.

Ordforklaring

SEM står for Search Engine Marketing – Det består af Google Adwords og Google Analytics. Google Analytics er et program, som analyserer din hjemmeside og dine kunders adfærd. Google Adwords er de online annoncer. Kendskab og bearbejdning af disse giver dig bedre muligheder for at blive vist på Google Her betaler du for at søgerobotterne finde dig og viser dine annoncer.

SEO står for Search Engine Organic – Det består, blandt andet, af korrekt teknisk opbygning af tekster på din hjemmeside, hvor din hjemmeside bliver vist på de ord der søges på i forhold til de kodninger, det ord eller dine sider har på din hjemmeside. Det er gratis, men kræver at man har kodet sin hjemmeside korrekt. Endvidere er det en langsigtet løsning. Lader du SEM og SEO samarbejde får du meget mere bonus på dem begge 2.

Google Adwords annoncering

Man bør jævnligt analysere på sine Adwords annoncer og Analytics, for at kunne få det optimale ud af sine online kunder og sit adwords budget. I Adwords annoncerne kan der være mange penge at spare, ved at hold øje med de priser man betaler for sine søgeord og hvilke søgeord der generer salg og/eller trafik.
I Analytics er det vigtigt, at analysere på de online brugere der bevæger sig på din hjemmeside, for at finde frem til årsager for ikke gennemførte salg og endvidere deres generelle købsadfærd. Analytics bruges som et analyse redskab, som danner grundlag for tilpasninger i Adwords – På den måde hænger de sammen og supplerer hinanden.
Ligesom der er mange forskellige hjemmesider, er der også mange forskellige Adwords og Analytics løsninger. Det afhænger meget af, hvilken situation din hjemmeside befinder sig i og hvilke mål I har med den.

Hvis din hjemmeside ikke allerede er forbundet med Adwords og Analytics hjælper vi gerne med det.

Des flere annonce og søgeords tilpasninger og adfærdsanalyser der laves for din hjemmeside, jo mere bonus vil du få på dit adwordsbudget. Ved mange tilpasninger og konstant overvågning, vil der være mulighed for at justere søgeord, budgetter og derved annoncere hurtigere og mere målrettet.

Trafikken på hjemmesider kan være præget af sæson, ferietider og meget andet – derfor er det naturligvis også muligt, at have vekslende overvågning, som passer til netop Jeres behov. I opstartsperioden vil der altid være behov for en tæt overvågning, og derefter vil behovet blive mindre.

Hvis du vælger at bruge penge på Adwords bør du kraftigt overveje, at bruge nogle af dine markedsføringspenge på en Adwords konsulent, da du øjeblikkeligt vil få mere ud af de penge du bruger på dit adwordsbudget.

Eks: En virksomhed bruger 500 kr. pr dag i deres adwordsbudget, men allerede ved middagstid er budgettet brugt og annoncerne vises ikke mere.
Efter 1 måneds daglig analyse er alle annoncer og flere kommet til og tilpasset. Alle annoncer er nu synlige hele døgnet og trafikken og konverteringen derved også steget og adwordsbudgettet er stadig på 500 kr. pr dag.

SEO

Seo er det arbejder der ligger i, at optimere de sider din hjemmeside består af. Der er flere redskaber der bruges i denne proces, for at skabe det bedste fundament for at dine sider indekseres af søgemaskinerne og vises på Internettet.

Ved at kombinere SEO med Adwords giver du din hjemmeside de bedste muligheder for søgemaskine optimering. Der er mange tekniske måder, hvorpå du kan få disse til at hænge sammen og bliver det anvendt professionelt sammen, øger det dine muligheder for mere salg på din hjemmeside/øget trafik og på den lange bane vil det også mindske dine udgifter til Adwords.